Freitag, 25. März 2011

lyzka

na ostatnim targu kupilam lyzke. Byla brudna, czarna a pomimo to spodobala mi sie. Widzialam kiedys w necie dekoracje ze sztuccami i pomyslalam - ta jest dobra no i tylko 1 Eur, moze byc - biore ja.. Po oczyszczeniu okazalo sie, ze jest srebrna i wygrawerowana. Z przodu imie Erika a z tylu M. Teegen i data 05.10.30. Czyscilam ja i sie zastanawialam kim byla ta osoba, byl to rok 1930 czy 1830, nalezala do kompletu czy nie, uzywano jej codziennie itd. ??? Tyle pytan i zadnej odpowiedzi....

Serdzeczne pozdrowienia
Ela

2 Kommentare:

  1. noo jesli zostalo to wygrawerowane mechanicznie to pewnie ubiegly wiek, ale jesli jakims recznym sposobem to jest szansa na wiek XVIII, tak czy siak to zabytkowa lyzeczka:-).
    W moim miasteczku (w Polsce, a nie we Wloszech), gdy moja siostra ze szwagrem wybudowali dom i potem przygotowywali ogrod, znalezli w ziemi taka piekna lyzke, ale chyba nie byla srebrna. A ktos mi opowiadal, ze znalazl w domu u siebie podczas gruntownego remontu podlog, komplet sreber pod podloga, biedni Niemcy tego czego nie mogli zabrac ze soba, chowali, majac nadzieje, ze kiedys wroca...smutna historia. A wczoraj mi sie snil Olsztyn!
    sciskam, milego dnia
    P.S. Wczoraj bylo tu 20st.C! Goraco!
    Basia

    AntwortenLöschen
  2. Elu coz za niespodzianke mialas czyszczac lyzke, wylaniajacy sie napis, niesamowite.
    To prawdziwy skarb.
    Pozdrowionka

    AntwortenLöschen

Vielen Dank für Deinen Kommentar. Viele Grüße Ela. ***Dziekuje bardzo za Twoj komentarz. Serdeczne pozdrowienia Ela.